תפריט דיאטה מהירה של דוגמניות

הקיץ, השמש היוקדת, החופש הגדול, הבילוי בחוף היום או הבריכה, והבגדים הקצרים, הקצרים מאוד שחושפים טפח וטפחיים, וכבר אי אפשר להסתתר מאחורי סוודרים, מעילים ושכבות ביגוד מפנקות. עבור רבים מאיתנו, זמן האביב ותחילת הקיץ הוא זמן הדיאטות המהירות, שרובן ככולן לא אורכות יותר מ- 3 עד 5 ימים בלבד. התפריט המוצע הוא קיצי ופשוט להכנה ולתפעול, הוא מכיל הרבה יותר ירקות ופירות עסיסיים ואוכל קל, טעים ופשוט להכנה ולעיכול.


נשים רבות, בעיקר דוגמניות, שחקניות ונשות חברה, לפני שהן אמורות לעלות על במה, מסלול תצוגת אופנה או להשתחל לתוך שמלה, צמודה מדי, לטקס גדוש צלמים ומבקרי אופנה, נוקטות בטכניקת דיאטה מהירה בת שלושה ימים, אשר לאחריה חייבים לחזור למסלול אכילה רגיל ושגרתי. תפריט הדיאטה הזו הוא לא פשוט ולא קל וקשה מאוד להתמיד בו מעבר לשלושה ימים.


תפריט היום הראשון:

ארוחת בוקר- כוס קפה שחור/תה צמחים ללא סוכר, תפוז/שתי קלמנטינות/חצי אשכולית, פרוסת לחם קל+ כפית שוקולד או דבש.
ארוחת צהריים- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר, חצי קופסת טונה במים, 2 מלפפונים ועגבנייה.
ארוחת ערב- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר, 80 גרם בשר רזה, כוס שעועית צהובה או ירוקה מאודה, כוס גזר טרי מגורד, שלגון דיאטטי ובננה או תפוח.


תפריט היום השני:

ארוחת בוקר- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר (אפשר להוסיף ממתיק מלאכותי), ביצה אחת בכל דרך הכנה עם כפית שמן זית, פרוסת לחם קל ותפוח עץ.
ארוחת צהריים- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר, גביע קוטג' 5% (250 ג'), פרוסת לחם קל ומלפפון ירוק אחד.
ארוחת ערב- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר, 2 נקניקיות מבושלות עם מעט חרדל או קטשופ (אפשר לשלב דג במקום הבשר), חצי כוס גזר טרי, בננה בינונית, כוס כרובית מבושלת, שני כדורי גלידת וניל או גלידת יוגורט (ללא שמנת).


תפריט היום השלישי:

ארוחת בוקר- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר (אפשר להוסיף ממתיק מלאכותי), חמישה קרקרים, פרוסת גבינה צהובה ותפוז.
ארוחת צהריים- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר (אפשר להוסיף ממתיק מלאכותי), ביצה קשה, פרוסת לחם קלוי.
ארוחת ערב- כוס קפה שחור/ תה צמחים ללא סוכר (אפשר להוסיף ממתיק מלאכותי), קופסת טונה (אפשר גם בשמן), כוס גזר טרי, כוס ברוקולי, כוס אבטיח, מלון או תותים ו-2 כדורי גלידת וניל ללא שמנת או גלידת יוגורט ללא שמנת.


את הדיאטה הזו ניתן לחזור ולעשות רק לאחר ארבעה ימי אכילה רגילה, במחזוריות של חודש, כלומר בכל שבוע שלושה ימי דיאטה וארבעה ימי תזונה רגילה. באמצעות השיטה הזו אפשר להוריד עד 17 קילוגרם מהמשקל הקיים.

יתרונות הטכניקה הזו הם שיש בהם שילוב של מרכיבי מזון מאוזנים, המאפשרים פעילות מטבולית נורמאלית, מה שמביא לידי שריפת שומן "אמיתי" והליך קל ויחסית נעים. ואילו החסרונות שלה הם בכך שהיא מתבססת, כמו כל הדיאטות האחרות, על צריכת קלוריות נמוכה ועל איבוד נוזלים ולכן תוצאותיה לא אמיתיות. גם תופעות הלוואי אופייניות לדיאטות כסאח והן חולשה, כאבי ראש, חוסר ריכוז ועוד.

חשוב לוודא, גם אם מדובר על דיאטה חשובה וחיונית לטווח זמן קצר, כי אין מניעה רפואית או בריאותית לנקוט בה, ומומלץ להיוועץ ולהיעזר ברופא או בגורם מוסמך לשם כך.

תפריט דיאטה מהירה